26 Kasım 2012 Pazartesi

Fermuar Bileklik Yapımı - DIY

"Trend" olarak adlandırılan şeyleri genelde itici bulmama rağmen şu sıralar herkesin kollarında incik boncuklu, deriden, zincirden, kumaştan yapılmış bileklikleri görmek güzel. Ne de olsa gençliğimizde (veee zılgıt sesi duyulmaya başlanır),10 yılcık kadar önce (zılgıt sesleri yükselir) biz daha lisedeyken Ankara'daki karanfil pasajından metre metre deriler alır ucuna saçma sapan şeyler takar, bileklerimize dolardık. O zamanlar trend mirend diyen olmazdı tabi, biz de sevdiğimiz şeyi ifade eden ne varsa derilere takar, her gün üstümüzde taşırdık. 

İşte o günler geri geldi. Bazıları bu trende Arm Fest, bazıları Party on Arm diyorlar. Biliyorsunuz bir şey trend oldu mu her butiğin vitrininde aynı şeyleri görürsünüz, tabi herkesin üstünde de aynı tip "trend" objesini. Olay hem hoşunuza gitmiş, hem de farklı kalmayı istiyorsanız yaratıcılığınızı zorlayın derim. Kendi bilekliklerinizi kendiniz yapın yani.. Hadi hemen bir tane yapalım sizinle.. 

Malzemelerimiz incik boncuklarla uğraşan herkesin evinde olacabilecek şeyler. Pense, klips, halka, halkalı çivi ve tabi ki bir tane fermuar. Ben bu fermuarı her şeye fermuar taktıkları "trend" akımında bir bluzdan çıkarmıştım. Güzelim bluzun iki koluna da fermuar takmışlar. Gören de fermuarlarla bluzun çıkabileceğini sanar. Fermuarlar öylece süsmüş. Hayır anlamıyorum işe yaramıyorlarsa fermuarlar neden kıyafetlerin her köşesindeydi o zamanlar? Neyse konumuza dönelim.. 


 İsterseniz dakika tutun en fazla 10 dakika içinde değişik bir bilekliğiniz olucak. Başlıyoruz..

Fermuarın etrafındaki kumaşı aşağıdaki resimlerde gördüğünüz gibi kesin. Fermuarın en ucundaki kumaşı birazcık bırakın, sonradan işiniz düşecek.

Not: Eğer fermuar kumaşı kendini bırakıcak cinstense kumaşın ipliklerini çakmakla yakabilirsiniz. Bu bilekliğinizi sökülmeye karşı sağlamlaştırır.


Fermuarın tutulan yerini (bu nedemekse:s) çıkarın, yerine klipsinizi takın. Klipsin çıkmaması için penseyle iyice sıkın.


Uçta bıraktığınız kumaşın içinden halkalı çiviyi geçirip çivi olan bölümü kumaşın içinden bir kez daha sağlamlaştırmak için geçirin.


Veee bilekliğiniz hazıııııırrr!!! 

Çok kolay olmadı mı? ;) 

Kimde var şimdi bu bileklik? ;))

Trendler, moda akımları bahane.. Babası, kocası zengin olan tüm bayanların "modacı-stilist" olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bugün ne giydimcilere bakın, hepsi aslında "marka"ların modelleri.. Tshirtim Mango (üstünde M işareti), çantam Hermes (üstünde H işareti), pantolonum Diesel (üstünde D işareti)..

Marka olan şeyleri giymeyin demiyorum, ama sırf marka olduğu için de giymeyin yahu.. Sırf herkes de var diye takmayın.. Siz kendi markanız olun. Kendi dünyanızın stilisti olun. Bırakın başkaları klonlansın, siz kendinize has olun.. Kendinize inanın, etrafınızdaki şeylerle içinizden geldiğince yeni şeyler üretin, yaratın ve ürettiklerinizi çekinmeden paylaşın..

Tamam tamam, kendime geliyorum :) Gaza gelip sürekli tüketen, zerre üretmeyen kapitalist düzene de isyanımızı ettikten sonra beni pazartesi sendromumla yalnız bırakabilirsiniz.. (zılgıt sesleri hala devam etmektedir;)))

Herkese şimdiden mükemmel bir hafta diliyorum... Bence biz bunu hak ediyoruz ;) 


Buket

29 yorum:

  1. adresii veriorumm bu bilekliğe talibimm:)))))
    saka bi yana dünde söyledim abine sen ne kadar süper yetenek birisin yaa, harikasın ne diyeym ellerine hayalgücüne sağlık tatlm:)

    YanıtlaSil
  2. Sana da bi tane yaparıımm gelince de veririm, sen yeter ki iste :)))
    İltifatların için de çoooook teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuuuuş :)

    Bloguma beklerim :)

    http://dollyneverland.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. süperrrr olmuş bayıldım teşekkürlerrrrrrrr sevgilerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim :)) Ben teşekkür ederim ;)

      Sil
  5. cok guzel olmus.ellerine saglik......KAREN)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleerr Karen ;)

      Sil
    2. bi shey degil...basharilarinin devamini dilerim.Azerbaycandan sevgiler...

      Sil
  6. merhaba rica etsem bana bir konuda yardimci ola bilirmisiniz?kuzenimin dugunu olacak ama ne giyeceyim konusunda kararsizim.18 yasindayim ve 1.72 boyundayim.bana onerilerden bulunurmusunuz.LUTFEN.rica ediyorummmmmmm ))) AYLiN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylincim Merhaba,
      Öncelikle 1,72 boyla çok şanslısın ;)) Uzun elbiseler sana çok yakışabilir.. Bence kararını uzundan yana kullan ;)

      Sil
    2. cooooooook tesekkur ederim. renk konusunda kararsizim(sarisin oldugum icin pembe ya da yesil guzel olur diye tahmin ediyorum.aslinda bi cok renk uyuyor tenime)rica etsem bir kac elbise resmi paylashsan ya da site adresi versen de ben baksam.Bu arada beni Ayca Aysin Turana(Karagul dizisi Ada karekterine) coooook benzetiyorlar.yani o tipe uygun birseyler.yasim dolayisiyla abarti olmasin istiyorum....Ve de umarim sana zahmet olmaz.cevabini bekliyorum

      Sil
    3. ilgin icin de coooooooooook tesekkur ederim. <3 <3 <3

      Sil
    4. Hahahah Aylincim sen cidden tanışmam gereken insanlardansın ;))
      Valla aynı dert bende de var. Abicağızımın düğününe çok az kaldı ve benim hala hiç bişeyim yok. Butikleri ziyaret etmek en iyisi. Büyük markaların elbiseleri hep aynı. Butikten aldığın düz bir elbisenin üstüne bir iki işlemeyle bence sana özgü bir elbise yaratabilirsin. Yani büyük ihtimalle ben öyle yapıcam ;)

      Sil
  7. guzel blog,guzel paylasimlar....sevdim burayi ;))) Melek Ozdemir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Melek. Adaşımsın sen benim. Buketin önünde bir de Melek var bende ;)

      Sil
  8. cook tesekkurler Buketcim...ben de seninle tanismak isterim.ama ben Azerbaycandayim.seninle Azerbaycan turkcesiyle konusmak isterim...sempatik biri oldugunu dusunuyorum ve de cok guzelsin. Aylin)))

    YanıtlaSil
  9. bu arada abine de mutluluklar.(bilmiyorum evlimisin,evli degilsen darisi basina)bende kiyafet konusunda galiba senin soylediklerini uygulayacagim.Harika biri olduguna inaniyorum.bence senden iyi bir arkadas olurrrrrr <3 Aylin

    YanıtlaSil
  10. aaaaaa ne guzel.iyi bir insanla adash olmakdan gurur duyarim.ayrica da samimiyyetin icin teshekkur ederim...senin gibi insanlar az kaldi.melek

    YanıtlaSil
  11. harika simdiye kadar gordugum en iyi bloglardan biri 10 numara 5 yildiz = ) :D rapunzel

    YanıtlaSil
  12. bizi guzel yazi ve paylasimlarindan mahrum birakma emi arkadasim<3 Aylin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisin ben de begendim

      Sil
  13. Vallaha Buketcim,ben kiyafet konusunu hall ettim,artik darisi basinaaaaa)))Aylin

    YanıtlaSil
  14. ooooooohhhh burda muhabbet koyuymus.bana daa yer var mi kizlarrrrrr

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Buket ben Aylin yine yardimina ihtiyacim var 1 hafta sonra kiz kardesimin dugunu var ve ben hala ne giyecegimi bilmiyorum lutfen bana yardim et ya bir kac oneri yada bir kac paylasim)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Aylincim.. Gören de beni moda ikonu sanar.. Kuzum öncelikle içinde rahat ettiğin birşey giy.. Rahat olursan, kendini elbisenin içinde huzurlu hissedersin, bunu başkaları da hisseder ve ister istemez "bu elbise tam da ona göre" derler ;)) Politik bir cevap oldu ama idare ediceksin artık ;)

      Sil
  16. ya hayir moda ikonu falan degil de zevkine guvendigimicin sordum ne bileyim hani kiyafeti giydiginde her kesin fikrini sorarsin ya oyle bisey.ever baya politik bir cevap olmus.artik basimin caresine bakicam)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ne giyersen giy güzel olacağından eminim ben :)

      Sil
  17. cok tesekkur ederim canim benim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...