10 Kasım 2012 Cumartesi

Margarinsiz Kurabiye Tarifi, Hem de Bir Sürü Çeşidiyle

Bir cumartesi şu mutfağa girip dağıtmayalım etrafı ;)

Bugünkü tarifimiz margarinsiz, pek hafif, pek lezzetli kurabiyemiz!
Kurabiye tarifi diye internete yazarsanız genelinin tereyağı ve margarinle yapıldığını görürsünüz. Oysa kurabiye  dediğiniz margarinsiz de yapılabilir, hatta tadı ve lezzetinden de fedakarlık etmeden!.

Malzemelerimiz;

- 1 su bardağından biraz az şeker (biraz pudra şekeri de ekleyebilirsiniz),
- 1 yumurta
- 1 su bardağı yoğurt,
- 1 su bardağından az sıvı yağ,
- 2 kabartma tozu, 2 vanilin,
- Kakao (Nesquick de ekleyin hem tadı hem de kokusu için)
- Aldığınca un (Bu tarifte 4 kepçe fln oldu. Daha fazla koyarsanız yemek için değil cinayet silahi olması için çantada taşırsınız. Aman dikkat;))


Yağı, yumurtayı, yoğurdu, şekeri ve bir kepçe unu kabımıza koyuyoruz. Şeker ve yumurta diğer malzemelerle bir olsun diye önce bir kepçe un koyuyoruz..


Karışımımız puding kıvamında olduktan sonra 3 kepçe kadar (biraz daha fazla olabilir) unu katıp, karıştırmadan vanilin ve kabartma tozunu da una ekliyoruz.


Hazırlanan hamurumuzu buzdolabında bir 20dk bekletiyoruz. Hamurumuz halinden memnun ;)


Şimdi amacımız bu hamurla bir adet değil, bir çok farklı kurabiye yapmak. Hayal gücünüzü kullanın.. Bu hamur tam da bunun için ;) Ben kafama göre ayırdığım hamurlarla, birazcık renk katarak devam ediyorum.



Önce iki renkli kurabiye yapalım. Hangi renk dışarıda olsun isterseniz onu merdanenizle açıyorsunuz. İçine de rulo halinde diğer renk hamurunuzu koyuyorsunuz, ve dış hamuru içteki hamura sarıyorsunuz. Hamurların yapışması için elinizle hamuru mıncıklamalısınız. En son olarak bıçak yerine ip kullanarak hamuru kesiyoruz. İp sayesinde kesilirken şekil değiştirmiyor hamur. Eğer bıçak kullanırsanız ovalleşebilir..
İpi hamurun altından geçirin, iki ucunu ters tarafa doğru çekin ve kesin hamurunuzu. Kolay kolay.. ;)


Ayırdığımız hamurdan tek renk olanla devam edebiliriz. Varsa evde kurabiye kalıplarınız bunlarla şekil verebilirsiniz. Eğer yoksa alın bıçağınızı, soda kapağınızı, ya da çay bardağınızı.. Hayal gücünü kullanmaya devam;)


Bazılarını yuvarlak yapıp hindistan cevizine batırdım. Hindistan cevizi yerine ceviz, fındık, antep fıstığı hatta şekere bile batırabilirsiniz. Şekere batırdığınızda kurabiyeniz çıtır çıtır ve parıl parıl oluyor, tavsiye ederim.


Kurabiyeleri pişirirken dikkat etmeniz gerekiyor. Hemen kuruyabilirler, ya da yanabilirler. Hala yumuşakken fırını kapatıp içinde bekletmenizde yarar var. Bir de fırından çıkarıp yiyeceğiniz kadarını alıp (aşağıdaki kadarını yemedim tabii canım;)) diğerini üstüne peçete koyup kapalı bir kapta tutmanız da kurumaması ve sertleşmemesi için önemli.


Yorulduk mu ne? ;)) Birazcık keyif yapmak için bu kurabiyeler bire bir. Yanınıza alın favori kupanızda bir çay (İncim ;)), en sevdiğiniz kitaplardan birini ve kurabiyelerinizi, biraz dinlenin..


Aaa unutmadan.. Paylaşmak güzeldir. Hele ki ellerinizle, keyifli keyifli yaptığınız şeyleri paylaşmak bence çok özel.. Paketimiz el emeği, kurabiyelerimiz el emeği.. En eski dostlar için bire bir ;))




13 yorum:

  1. Bir gün şunlardan kapıda fln görseydim işe geldğimde iyiydi yahu !! :)

    YanıtlaSil
  2. Görürsün bir gün belki ;)

    YanıtlaSil
  3. Seni aklın la bin yaşa emi deli kiz :) Örgulerinde güzel güle güle giy,fakat o kırmızı fermuar da neyin nesi :)Hayırlı günler

    YanıtlaSil
  4. MMMM HARİKA GÖRÜNÜYORLARR ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  5. yapmayı deneyeceğim.İnşallah güzel olur.

    YanıtlaSil
  6. kaç dakika pişircez???????????

    YanıtlaSil
  7. denemeyin ben yaptım tadı acayip hiç aklıma gelmemşti bu kurabiyenin içine yoğurt konulunca poğaça gibi olacağı şekerli poğaca bu yapacaksanız eğer yerine yoğurt yerine süt koyun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Allah.. Çok kalın yapmış ve erkenden çıkarmış olabilir misin? Çok üzüldüm. Ama ben bu tarifi belki elli kez yaptım. Sadece kepekli unla istediğim gibi olmadı. Üzüldüm doğrusu :s

      Sil
  8. Tek anlamıyla iğrenç! Malzemeye yazık oldu! 2tane yedim ağzım miğdem yangınlar içinde kaldı kabartma tozuyla vanillin çok aşırı bu tarif kesinlikle silinmeli! Bu ne yaaaa!

    YanıtlaSil
  9. Çoook kötüüüüü!

    YanıtlaSil
  10. Tarifin istediğin gibi olmamasına çok üzüldüm.. Bir çok kez yaptım ama hepsinde aynı şekilde sonuç aldım ben.. Tam sorunun ne olduğunu bilemiyorum. Umarım kendine göre güzel bir tarif bulmuşsundur. Yine de ziyaretin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. merhaba dun bu kurabiyeleri denedimCOK GUZEL OLDU.Ben
    birer kabartma tozu ve vanilya kullandim.kendi kepceple 5 kepce kadar un koydum.iki renkli yaptim strec film ustunde kakaoluyu actim ustune limon kab rendeledim hindis.cev attim ve sade hamuruda ayri bi strec film ustunde acip kakaolunun ustune koydum sarip sizin gibi iple kestim cok begendik tesekkurler..fatma ben.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...