18 Aralık 2012 Salı

Galatasaray - Fenerbahçe Maçı sonrası akılda kalan sorular




Sevgili okurlar, sizin de bildiğiniz gibi dün Türkiye’de nefesler kesildi, yılın son derbisi için evinde dijitürk olanlar tv, olmayanlar cafeler ve kahvehanelerde maçı izlemek için toplandı. Toplamda 3 gol atılan maçta gollerin 2'sini FB, 1'ini GS attı (kıh kıh kıh). Kazananın GS olduğu maçta heyecanlı dakikalar insanların içindeki canavarların da çıkmasında yardımcı oldu tabii ki.. Genel olarak taraftarların yaratıcı küfürlerine alışkın olduğumuz maçlarda dün, orta yaşı baya baya geçmiş bir amcamızdan İngilizce küfür ve küfre uygun el hareketlerine de şahit olduk. Adamın iki kelimelik İngilizce dağarcığının sadece küfür olması ve yaşına başına bakmadan bunları bağıra bağıra tekrarlayıp, sonra da fabrikatörler gibi gülmesinde kimin suçu var derseniz? Tabi ki Amerika’nın der konuyu bir bilinmeze paslayarak (malum futbol izledik bir iki mecazi kullanım olsun;)) sonlandırmayı tercih ediyorum.

Takım tutmayan bir bayan olarak malumunuz çok fazla maç izlemiyorum. En son izlediğim maç yine Fenerbahçe Galatasaray maçıydı. Hem Fenerli hem de Galatasaraylı samimi arkadaşlarım sağolsun evde tek başıma elimde telefon bir ona bir buna msj atarak izlemiştim maçı. Mükemmel bir maçtı, evde tek başıma hem çok eğlenmiş hem de stres atmıştım. İşte takım tutmamanın bir faydası daha. Aman yenildik, yendik stresi yok. İyi oynayan kazansın beyler demek de bir o kadar kolay. ;)

Yazın ortasında (tarihi hatırlamıyorum) izlediğim o maçtan sonra, bu maçta aynen çekişmeli olur, profesyonel oyuncular görürüz diye düşünüp, hadi gidelim izlemeye dedim. Dedikten birkaç dakika sonra cayma eğilimini de gösterdim ama arkadaşım yemediJ Ne yapalım bir gün önce tiyatro izleyip, sabah kurabiye yapıp, akşam maç programı yapınca bünye de sapıttı tabi. Gittim gitmesine ama orda da bir yandan sıcak çikolata içip kurabiyelerim eşliğinde romantik ergen filmi izlemek istedim bir yandan kendi kalesine gol atan, izlediği gollere doymayan, dokunsalar yere yapışan futbolculara bakıp bakıp "bunlar futbolcuysa beni de alsınlar, ben de oynarım" diyip durdum. Ne yalan söyleyeyim eğer ciddi bir fener taraftarı olsaydım kendimi parçalamıştım. Hoş ciddi bir fener taraftarı olsaydım büyük ihtimalle yaşananlara da alışmış olabilirdim. Yani yan taraftan “abi kendi kalesine gol attı ya lan” deselerdi, “atarlar olum, kaleye giren top sayısı önemli bizde” diyebilirdim belki de J

Bunları söylüyorum ama üzüldüğümden.. Almışlar elli tane yabancı, türk sahasında o kadar gavurun işi ne? Hele fenerbahçede kafasını mohikan gibi yapmış, her yerine dövme yaptırmış adamın o tavırlar ne Allah aşkına. Onlara para yedireceklerine gelsinler Göztepe kulübüne, ne zaman yürüyüşe çıksam görüyorum sürekli çalışan, antreman yapan, saygılı saygılı hocasını dinleyen tipleri. Alsınlar onlardan??? Amaa yoook bizim halk ithal “mal”a her zaman duyarlı. Adam maçın ortasında hakeme tükürdü yaa.. Hakemciğime demek daha doğru olur. Maşşallah maşallah.. J

Yine uzattım, farkındayım. Sonuç olarak kırk yılda bir maç izleyen biri olarak bazı sorularım var. Aslında onları soracaktım, yine çenem düştü. Dün maçta aşağıdakiler aklımla takıldı. Bir bilen bir bilmeyene açıklarsa sevinirim.

Çok merak ettiğimden soruyorum, futbol kurallarına göre kendi kalesine gol atanlara bir ceza var mı? Eğer yoksa adam yine atar? “Kafam döndü onların kalesi sandım” der geçer gider? Gitmez mi? Bence hiç olmadı “kendi kaleme gol attım” yazılı bir tshirt giysin. Hele bir hafta dolaşsın onunla görürüm bir daha atıyor mu kendi kalesine. Aslında yıllardır futbol oynayan bir adamın gol atma iç güdüsünü de anlamak lazım. "Kale görünce kendimi tutamıyorum vuruyorum topa, arada yanlış kale de oluo" tabi diyen futbolcuya ne denir? Kıyamam yazık.. :) 



Madem cezadan girdik konuya, kalecilerin golü izlemesine de ceza olmalı bence. Hani bir el kalkar, bir ayak oynar. Ama bunların hiç biri yoksa sadece boyun toptan gözü ayırmamak için dönüyorsa o kaleciye bişi yapılmalı. Yok yapılmaz insanlık hali diyorsanız verin adama aynalı gözlük plaj sapıkları gibi maç esnasında nereye baktığı da gözükmesin bari. Cık cık cık..



Centilmenlik önemli biliyoruz. Tüm futbolculara daha topa vurmayı öğretmeden önce “cen-til-men, haydi hep beraber söylüyoruz” diye centilmen kelimesini öğrettiklerinden eminim. Bu iyi bişi tabi, kavgasız gürültüsüz oynanmasına yardımı varsa ne mutlu. Ama benim gördüğüm, maçta adam adama dokunmadan birileri yerlere yapışıp, hatta nasıl oluyorsa yuvarlanıp, bir yandan göz kenarıyla hakemi kesip, “ay oram vay buram” diip, hakem sallamayınca "güya onu düşüren" adamın elini tutup kalkabiliyor. Bir kanki durumu var da pek güvenilir değil sanki. Ayrıca bu konuyla ilgili bişi daha sorucam. Maç esnasında kol kola girmek serbest mi? Değilse Caner neden sürekli kankisiyle yürüyüşe çıkmış gibi milletin koluna girip durdu?

Gelelim hijyene. Bildiğim kadarıyla tenisçiler, basketbolcular, yüzücüler tükürmüyorlar. Arkadaşım bu futbolcular neden sürekli salya sümük takıyorlar yahu? O kadar tükürüyorlar, sonra o tükürdükleri yerlerde karşı tarafa sarı kart yedirtmek için dokunsalar yuvarlanıyorlar. Bu ne pislik Allah aşkına! Biri futbolcuların neden sürekli tükürdüğünü, tükürükleri yerlerde neden yuvarlandıklarını bir anlatsın bana..

Son sorum futbol hakkında ama başka sektörleri de ilgilendiriyor. Dünkü maçın hakemi, Halis Özkahya'nın elinden neden bir yapımcı, bir elit model look mook uzmanı tutmamış. Bu adama bu güne kadar Sultan Sülümanın dizisinden teklif gelmiş mi? Gelmediyse ne duruyorlar? Adamın maç esnasında duruşu tavırları, gözlerini kısa kısa bakması.. Saha da kaç adam vardı kameraman sürekli hakemi çekti. Hayır o da işini bilio valla helal..



Neyse genel olarak aklıma takılanlar bunlar.. Şimdi hep beraber söylüyoruuuuzzz.. :)



Sayın Fenerbahçe, hiiiçç moral bozmuyoruz önümüzdeki maçlara bakıyoruz! Seviyorum mazlumun yanında olmayı ;))

İyi haftalaaarr! 

Buket

Ps.: Sürç-i lisan ettiysek affola, asıl amacımız her zamanki gibi gülümsetmek ve bu özel Pazartesinin stresini üstümüzden atmak :) 

21 yorum:

  1. Maç sonrası akılda kalan tüm soruların cevabı bu postta :)) Bundan sonra her moralim bozulduğunda Volkanın aynalı gözlüklü fotosuna bakıp moral bulacağım kesin :) Seviyoruz Türk futbolunu :))
    (Bi de şu Halis Özkahya'nın fan page neredeydi acaba? ;) )

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekliyoruz cevaplarını :))

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Tamam fenerlilere saygımız sonsuz. Benim derdim yönetimle! :)
      Baktım tabii bloğuna.. Hatta son zamanlarda blog tasarımının değiştiğini bile fark ettim;) Böyle daha güzel olmuş bence.

      Sil
  3. Çok güldüm yaaa..Ben Halis malis bilmem, bu günden itibaren I love football:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamaaann önemli maçlar sonrası burda buluşuyoruz :) Hep birlikte daha ne sorular sorarız biz futbol camiasına :)

      Sil
    2. Bundan sonra maçları seyredeyim bari..

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinle dinle diğer şarkılarını da dinle. Çok güzellerdir, huzur verirler, sisli gri havayı siler götürürler..
      Yeni yılın ilk hediyesini yayınlayacağım bugün :))

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. metin oktay en büyük tür

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumları yayınlamışım. Gör bak yayın özgürlüğünü gör :))

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Hayır efendim bundan sonra senin adın benim için Cemiiill! :))) Entel sarhoşumuz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...