28 Aralık 2012 Cuma

Kendi kitabını kendin yap, el yapımı Küçük Prens

Merhabalar sevgili okurlar, (her DIY projesine spiker gibi başlamadan edemiyorum, Derya Baykal'a rakip olıcıımm, söyleyin korksun benden;))

Evet bu sefer de birlikte kitap yapıcaz. Farkındaysanız her postta bir meslek dener oldum. Hala arayışta olduğuma göre yakında doktorluğa soyunmuş, ya da tamirci olmuş televizyonu açmış fln görebilirsiniz. Bazılarına bir meslek yetmez diyor ve hemen başlıyoruz ilk korsan baskımıza :) 

Uzuuun zamandır küçük prensi almak istiyordum. Bir türlü istediğim şekilde bulamadım. Sahaflarda yoktu, kitapçıların hepsinde de yepyeni kapları, içlerindeki bembeyaz sayfalar zerre ilgimi çekmedi. Geçenlerde bunları düşünürken çok parası olan şirketlerden (pis kapitalistler!;)) allı güllü yeni yıl hediyelerimiz geldi.  Bu hediyelerden birinin poşedi çok hoşuma gitti. kraft kağıt üstüne yağlı boya ile yapılmış, rengarenk bir ağaç. Poşedi görür görmez işte bu dedim, kitabımı kendim yapacağım ve kapağı da bu görsel olacak! Siz de hazırsanız ilk Korsan kitap operasyonumuza başlayabiliriz! (Şiiiişşştt aramızda ama ;))

Küçük prensin bölümleri ve yazarın çizimleri nette bir çok sitede var. Ben çevirisini en çok beğendiğim siteden aldım metni. Word dosyasında sayfayı yatay yapıp, iki sütuna böldüm. Neyse siz uğraşmayın diye ayrıca pdf yapıp çıktı alabileceğiniz halini hazırladım. Kucuk Prens  linkinden alabilirsiniz. Teşekküre gerek yok, her şey canım Türkiye'min okuma alışkanlığı kazanması için ;)) 

Malzemelerimiz: o çok beğendiğimiz poşet, çıktı aldığımız sayfalar, kullanılmayan bir defterin teli, düz renkli bir karton, ayraç olarak kullanabileceğiniz bir kurdele..

Çıktı aldığımız sayfaları tam ortalarından, yazılar dışarda kalıcak şekilde katlıyoruz.
Arka ve ön kapakları katladığımız sayfaları kullanarak hazırlıyoruz. Kartonlar sayfalardan yarım santim daha büyük olmalı ki içindeki kağıtlar bozulmadan kalabilsinler.


Teli aldığımız defterin bir sayfasından kağıtların deliklerinin yerlerini işaretliyoruz (ilk kez kalem tutuyor gibi çıkmışım, parmaklarımın kusuruna bakmayın :)). Delgeçin alt kapağını açıyoruz, işaretlediğimiz yerlerden delmeye başlıyoruz. Aynı şeyi ön ve arka kapaklara da yapıyoruz.

Önce arka kapak için hazırladığımız karton kapak, sonra ön kapak sonra sayfalar olarak tele dizmeye başlıyoruz.  Teli sıkıştırıyoruz.


Kitabımızın sayfalarını kıvırmadan nerde olduğumuzu işaretlemek için telin dışına benzer renkte kurdele takıyoruz.

Veeeeeeee... Kitabımııızzz hazırrrr!!


Kabını farklı yaptığımız ve geniş tel kullandığımız için bunu derleme bir kitap olarak da kullanabilirsiniz. İlk hikayeniz Küçük Prens olur, daha sonra sevdiğiniz kısa hikayeleri kitaba aynı yöntemle ekleyebilirsiniz.  


Bu yöntemle kendinize ait derleme şiir kitabınız da olabilir, fotoğraf albümünüzde, günlüğünüzde...

Son olarak, Küçük Prens'ten en sevdiğim söz..


İyi okumalar, kitap basmalar ya da derleme yapmalar korsan kardeşler.. :)

Buket

5 yorum:

  1. Linki ben açamadım, acaba tek sorunlu ben miyim :D İzniniz yok gibisinden bir uyarı veriyor :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açılıyor olması lazım ama :S Tabii google docs üyeliğinde olması gerekli :)

      Sil
    2. Ne dediysem ikna edemedim google arkadaşı. İlle de request yollayacaksın ille de yollayacaksın dedi :D Zaten yollamadan olmuyorduysa eğer tamamen cahilliğime vererek bu konuyu burada kapatabiliriz :D

      Sil
    3. Evet izin verilmesi gerekiyor :)) Eyyy Türkiye gör insanlar okumak için, kendi kitabını yapmak için ne de çok uğraşıyor ;)

      Sil
  2. çok teşekkürler çok lazım olmuştu çok aradım sizi buldum saolun :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...