30 Mayıs 2013 Perşembe

Dünyanın bir yerinde senin haberin olmadan yaşamış birine..

Bugün "O" duygu için söylenmiş en güzel cümleleri iki kağıda yazdım.


Birini Alsancak iskelede bıraktım. Biliyorum, gecikmemek için hızlı hızlı ilerleyen, elinde kitabı, çantası hep ıvır zıvır şeylerle dolu, uzun saçlarını taramak için bir nedeni olmadığından toplamış, gözlerine sadece kalem çekilmiş güzel bir kadın gelecek. Para üstünü gülümseyerek alıp, kulağındaki tınılar eşliğinde yorulmuş bedenini bıraktığı bankta bu kağıdı elinin altında hissedecek. Hayatın hiç ummadığı anlarda önüne serdiği sürprizleri doya doya yaşamak istediğinden yavaşça bakacak elindeki kağıttaki yazıya. Aslında onun için uzun zamandır duymadığı bir şarkıyı duymak, birinin gülümseyerek yol vermesi, kafasını kaldırdığında uzaklara uçarken selam veren kuşların bile bir sürpriz olduğunu düşünürsek, bu onun hayatındaki en anlamlı sürpriz olacak. Kağıdı çevirip baktığında gülümsemesine engel olamayacak ve ilk kez, taa derinlerden bir şeylerin değişeceğini hissedecek. 


Diğerini de gün içerisinde yüzlerce insanın geçtiği Konak’a bıraktım.

Onun da insanlara çarpmadan hızlı hızlı işine yetişmeye çalışan, gömleğini yolda yürürken pantolonunun  içine sokup, kravatı boynuna asılı dalgalanırken ceketini giyip, sonra kravatını bağlamaya çalışan, telefonunun kulaklığını zapt etmeye çalışırken iyice birbirine dolayan, kendi haline gülmeye çekinmeyen birinin bir anda rüzgarla bacağına yapışacağını biliyorum. 
Yüzlerce insanın içinde kağıdın doğru kişiyi bulup, ondan hiç ayrılmayacağından eminim. Hiç düşünmeden bir çırpıda kağıdı tersine çevirip yazıyı okuyacak. 
Onlarca yüz geçecek gözünün önünden ve hiç birinden bahsedilmediğini anlayacak. Belki de bu yüzden gülümseyecek. Ve ilk kez, taa derinlerden bir şeylerin değişeceğini hissedecek. 


Neredeyse öğlen oldu. Belki kağıtlar ellerine geçmiştir.. Hatta belki birinin cebinde, diğerinin cüzdanında iki insanın karşılaşmasına da az kalmıştır bile.. 



9 yorum:

  1. Waaaooow İzmir sokaklarında bir melek dolaşıyormuş o sen misin? :)) Çok güzel fikir canım, kısa zamanda ben de yapacağım. :))

    YanıtlaSil
  2. O notu ben alsaydım, içimdeki sönmüş yada sönmeye yüz tutmuş, unutulmuş duyguları harekete geçirirdi ve bir şeylerin değişeceğine tüm kalbimle inanırdım.. Gülümserdim bir etrafıma bir kağıda bakıp :)

    Anarşi: İzmir sokaklarındaki melek bulundu :)

    YanıtlaSil
  3. Kızlaaaaarrr :) Karma inancından yola çıkarsak bir gün bizim de yüzümüü güldüren bir sürpriz olur elbet :)) İnşallah en kısa zamanda olur hem de ;)

    YanıtlaSil
  4. Vay vay vay, muhteşem bir şey yapmışsın. Ben de yapacağım İstanbul sokaklarında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveett sen de yap... Bu aralar yaparsan eminim insanları daha çok mutlu edersin :)

      Sil
    2. Kesinlikle öyle. Çok da çabuk sonuç alacağı kesin. :)

      Sil
    3. Evet evet sürprizler güzeldir :)
      İnşallah bu haftasonu güzel bir sürpriz bize de denk gelir ;)

      Sil
  5. woooooooooooowww bende deneyecegim.hatta bir yerlerde durup gizli-gizli insanlarin ne tepki verecegini izliyicem;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...